Prvé zmienky o ekologickom vozidle, ktoré je poháňané vzduchom sa na internete objavili ešte v roku 2005. Myšlienka však vznikla omnoho skôr, v roku 1991. Francúzsky konštruktér Guy Négra vtedy založil francúzsko – luxemburskú spoločnosť Moteur Developpment International, ktorá mala túto myšlienku priviesť do praxe.
Ako to funguje?
Technológia funguje na princípe stlačeného vzduchu. Na spodnej časti auta sa nachádza viacero platových trubíc, obsahujúcich 90 metrov kubických vzduchu. Ten je stlačený na 100 atmosfér. pre lepšiu predstavu- ide približne o 150 krát väčší tlak ako v pneumatikách klasického osobného auta. Ak by sme tento proces chceli opísať laikovi, funguje to asi takto: Stlačený vzduch sa pri pridaní plynu ohreje približne na 400 stupňov celzia. Ochladenie tohto vzduchu, vzduchom z vonkajšieho prostredia spôsobí obrovský nárast tlaku, ktorý v podstate poháňa vozidlo.
Dvojnásobný prínos pre životné prostredie
Vzduch logicky nemôže znečisťovať ovzdušie. Ekologické vozidlo tohto typu však malo ovzdušie dokonca čistiť. Vzduch z vonkajšieho prostredia, ktorý má za úlohu ochladiť natlačený vzduch v aute, musí prejsť uhlíkovým filtrom. Z výfuku by tak nevychádzali spálené pohonné hmoty, ale prefiltrovaný plyn. Ten by mal byť navyše ochladený na mínusovú teplotu. Preto by mohol spĺňať tiež funkciu klimatizácie.
Sen, alebo realita?
Sériová výroba vzdušných áut je ešte aj dnes hudba budúcnosti. Čím ďalej, tým viac sa však objavujú jednotlivci, či skupiny, ktoré sa venujú výrobe rôznych prototypov.
Jednými z posledných experimentátorov, sa stali študenti z Brna. Začiatkom tohto roka, zostrojili pretekárske vozidlo s názvom Pneumobil, poháňané na čistý vzduch. Dokáže dosiahnuť rýchlosť 45 kilometrov za hodinu a prejsť niekoľko kilometrov. Na denné jazdenie do práce nič moc, ale ako začiatok novej éry automobilov môžeme tento počin pokladať za veľký úspech.